Varför väljer vi en produkt?
Vi människor är lite lustiga egentligen, när vi ska köpa en sak så köper vi allra helst en vi känner igen. Det behöver inte betyda att vi har provat den en enda gång, eller ens sett den förut i verkliga livet men står vi inför ett val mellan två likvärdiga saker så väljer vi i regel den som har högst igenkänningsfaktor. Det här gäller såväl möbler som till till exempel tandkräm! Det här är ju något som alla tillverkare vet om och därför ser de till att just deras varor exponeras så mycket som möjligt för oss, och man ser också till att skapa ett varumärke som alla känner igen.
Driver du ett företag så kan du få hjälp med detta
Tross.se är en webbyrå i Jönköping som sysslar med allt inom reklam, du kan som företagare vända dig hit för att få hjälp med att synas mer och få en mer riktad reklam för just din målgrupp. Du kan också få hjälp med din grafiska profil vilket är en av hörnstenarna för att kunna växa som firma. En bra grafisk profil gör att ditt företag till och med kan förknippas med produkterna du vill sälja och även samma typ av saker som dina konkurrenter säljer. Som exempel kan man nämna det gamla företaget Frigolit, de lyckades verkligen bra med sin grafiska profil. Alla säger Frigolit när de egentligen menar cellplast och många tror faktiskt att materialet heter just Frigolit trots att det är ett företagsnamn och inget annat.
Andra inlägg
- 7 tips för att välja rätt målare i Stockholm
- Harmoni med skandinavisk design
- Hitta rätt målare i Stockholm - malerifirmaistockholm.n.nu
- Bättre sömn med tyngdtäcke
- Stora händelser som skedde 1950
- Saker som gör livet lite enklare
- Renovera ett gammalt jakttorn
- Säker el i hemmet
- Satsa på en bra matberedare
- Satsa på skandinavisk design